Een nieuwe start met ZVL - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Noeki Klein - WaarBenJij.nu Een nieuwe start met ZVL - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Noeki Klein - WaarBenJij.nu

Een nieuwe start met ZVL

Door: Noeki

Blijf op de hoogte en volg Noeki

20 Oktober 2004 | Nederland, Leiden

ZVL

Eindelijk is het dan zo ver; we mogen van start met een nieuwe club en een nieuw eerste taem. Met de versterking in het eerste van 3 speelsters wordt er het nodige van ons verwacht. Wat natuurlijk niet altijd even makkelijk is om waar te maken. Af gelopen zaterdag speelden we tegen SG Twente, een mooi inkomertje dacht ik zo... lekker wennen aan elkaar en aan de nieuwe trainer. Aan alle kanten werd er gesproken over dat mensen zenuwachtig waren, de eerste wedstrijd, veel publiek en toch een beetje de voelbare druk. Nu viel dat deze wedstrijd nog best mee... maar dit zal zeker meer gaan worden zodra het er écht om gaat. Onze doelstelling (eertse 5) is haalbaal, maar er zal hard getraind en geknokt moeten worden daarvoor. Gelukkig is iedereen ervóór om dit plan voor 100 % aan te pakken, en daar ben ik blij om. De sfeer zit er al lekker in na al die leuke toernooien van afgelopen zomer. Maar denk niet dat het alleen maar leuk was, gebikkeld is er zeker. 5 wedstrijden spelen met 8 man, en dan nog winnen van het Ravijn (Hengelo) Bilthoven waar we eigenlijk met 11 man heen zouden gaan, maar waar we uiteindelijk met 8 man stonden. Volgend jaar zal dit zeker anders moeten, dat is duidlijk. Gelukkig leren we zo steeds iets meer en worden we uiteindelijk een Tóp team met zijn allen. Want dat is waar dames 1 voor gaat aankomende jaren!! Nu hopen dat we dit ook werkelijk waar kunnen maken.

Zaterdag werd de wedstrijd met een beetje gemak gewonnen, met een licht zwakke start ( 0-1 achter) werd de wedstrijd goed uit gespeeld, waarbij er veel dingen geoefend konden worden voor tegen de zware tegenstanders. Er werd gewonnen met 20-4.

Een leuke inkomer wat ik al zei.... Na de wedstrijd werd er natuurlijk gekeken naar onze heren kan ik wel zeggen!! De Heren van de Zijl en Lz speelden hun Derby, waarbij de uitslag voor LZ niet aan de positieve kant zat.

Na de wedstrijden volgden het Lz feest, waar ik het in ieder geval érg naar mijn zin heb gehad, Er werd leuk gedraaid en flink wat gedanst... althans door een aantal! Het was niet erg druk, hoewel dat niet de gezelligheid onderdrukte, was dat toch wel jammer! Volgemde keer beter he mensen??

Er staat voor ons allen een leuk seizoen klaar, met mooie en voooral spannende wedstrijden. Ik vraag iedereen dan ook zoveel mogelijk te komen kijken en zeker uw spandoek niet te vergeten!
ZVL heeft u nodig en jullie ons voor een leuke wedstrijd,

TOT DAN!! ( zie roster dames ZVL voor thuis wedstrijden en let op 't bord!)